ARCHIWUM. Szczecin. SPORT. Wydarzenia. 26.06.2016. PZU Maraton Szczeciński @ Azoty Arena

24/06/2016 0 przez kierunek Szczecin

Trasa szczecińskiego maratonu biegnie po obu stronach Odry, start i meta przy hali Azoty Arena…

26.06.2016 maraton szczecińskiWydarzenie: PZU Maraton Szczeciński
Gdzie: Azoty Arena. ul. Szafera 3/5/7. Szczecin
Kiedy: 26 czerwca 2016 (niedziela), start godz. 09:00
Bilety: dla kibiców bez opłat

Drugi w historii Szczecina bieg ulicami miasta na królewskim dystansie 42 km i 195 m.

Opis trasy:
Trasa maratonu biegnie po obu stronach Odry – start i meta przy hali Azoty Arena.

Po starcie okrążamy częściowo halę ul. Fr. Jarzyńskiego i wbiegamy w al. Wojska Polskiego, potem ul. Zaleskiego i Wyspiańskiego wzdłuż parku Kasprowicza, krótki odcinek ul. Piotra Skargi, Jasne Błonia podziwiamy biegnąc ul. Ogińskiego, przebiegamy pod magistratem, przed nami al. Jana Pawła II, place Grunwaldzki i Lotników, ul. Obrońców Stalingradu i pl. Żołnierza, mijamy nowy gmach Filharmonii Szczecińskiej i Bramę Królewską, biegniemy w stronę Zamku Książąt Pomorskich, skręcamy w ul. Farną, a stąd w ul. Wyszyńskiego z górującą nad miastem katedrą, mostem Długim przekraczamy Odrę, biegniemy ul. Gdańską wzdłuż trasy nowego Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, wbiegamy na most im. Pionierów Miasta Szczecina, potem ul. Hangarowa i Struga, pokonujemy nowy wiadukt i na ostatnim przed rogatkami Szczecina skrzyżowaniu ul. Zwierzynieckiej i Niedźwiedziej zawracamy, znów ul. Struga, most Pionierów, ul. Gdańska, choć teraz już z drugiej strony, bliżej portu i nabrzeży, wbiegamy w Nabrzeże Wieleckie i ul. Jana z Kolna z najpiękniejszymi widokami – z jednej strony rzeka, z drugiej Wały Chrobrego – dalej ul. Łady i przez pl. Ofiar Grudnia 1970r. wbiegamy na teren Szczecińskiego Parku Przemysłowego ( byłej Stoczni Szczecińskiej), a tu nad nami wielkie stoczniowe suwnice, z terenu SPP wybiegamy na ul. Ludową i dalej Dębogórską na której zawracamy i skręcamy w Konarskiego , dalej ks.W. Blizińskiego i Fr. Druckiego Lubeckiego , następnie skręcamy w ul. Rugiańską i Trasą Północną docieramy do ul. Arkońskiej, która doprowadzi nas znów do al. Wojska Polskiego, skręcamy w stronę Głębokiego, ostatni zakręt w ul. Fr. Jarzyńskiego i prosto pod halę Azoty Arena.

META!

26.06.2016 maraton szczeciński, trasa

Impreza towarzysząca:

Bieg familijny „Fun Run”, czyli „mały maraton” – zostanie rozegrany na dystansie 4,2 km. Start o godz. 9:30, tuż po starcie biegu maratońskiego, i z tego samego miejsca, co maraton (przy Azoty Arena).

PZU Maraton Szczeciński 2016

6:00-8:00 Biuro zawodów – odbiór pakietów startowych EXPO,
8:00-8:45 Szatnia,
9:00 START 2.PZU MARATONU SZCZECIŃSKIEGO,
9:10 BIEG KIDS FUN RUN – 195 m,
9:30 BIEG FUN RUN 4,2 km,
12:30-15:00 Dekoracje zwycięzców 2.PZU Maratonu Szczecińskiego,
15:15 zakończenie imprezy.

:: materiał video powiązany z wydarzeniem